Blant villeste fjelle i ødeste trakt, en bane fra Bergen vi ferdig har lagt, på skinnene ruller det lastede tog, hvor ulvene herjet og jog.
1940–1945
Tyske styrkar tar kontroll over NSB. Restriksjonar på energibruk gir jernbanen tilnærma monopol på transport. Jernbanenettet vert utvida med 450 km ved hjelp av krigsfangar.
2000
Den tragiske Åstaulykka, den tredje store jernbane ulykka i Noreg på 50 år, set sitt preg på jernbanen ved tusenårsskiftet.
2005
Det største utbyggingsprosjektet i Noreg innalands, dobbeltsporet mellom Sandvika og Asker, vert opna.
2007
På Jæren står Ganddal godsterminal ved Sandnes ferdig i desember. Til saman vert det gjennomført rundt 100 ulike utbyggingsprosjekt for totalt 2,2 milliardar kroner.
2008
Osloprosjektet for fornying av jernbanenettet gjennom Oslo vert starta opp på vårparten. Innføring av ny reisegarantiordning vert vedteken.
2010
Det vert gjort vedtak om to løp i det som skal bli den lengste jernbanetunnelen i Noreg, på Follobanen, det 22 km lange, nye dobbeltsporet som skal byggjast mellom Oslo og Ski.
2013
Nasjonal transportplan for 2014–2023 vert lagd fram, ifølgje planen skal det satsast 168 milliardar kroner på jernbanen dei neste ti åra.
2015
Stortinget vedtek å reformere jernbanesektoren i Noreg som eit steg mot eit betre jernbanetilbod for passasjerane og godsnæringa.
2018
Styret for Bane NOR avgjer i oktober at eit nytt aksjeselskap skal etablerast for å leggje til rette for komande konkurranseutsetting av drift og vedlikehald på jernbanen i Noreg, i tråd med Jernbanereforma. Omkring 1 300 medarbeidarar frå Bane NOR vil følgje med over i selskapet, som skal vere operativt innan juli 2019.
2019
Norsk jernbaneskole vert overført til Bane NOR SF, og seinare same året tek Spordrift AS over drift og vedlikehald av jernbanen. Bane NOR flyttar inn i nytt hovudkontor i Schweigaards gate 33 i Oslo, og jernbanesektorens nye testlab og kompetansesenter for innføringa av det nye digitale signalsystemet ERTMS, Campus Nyland, opnar.